Hvis telefonen eller internet-forbindelsen strejker, må man tilkalde en tekniker. Hvis også teknikeren strejker, så har man et problem.
Det måtte TDC's kunder i Københavns-området sande torsdag, da 120 medarbejdere hos TDC Installation nedlagde arbejdet.
TDC har nemlig ingen praksis for, hvorledes kunderne kan underrettes, hvis ikke teknikeren kommer i det aftalte tidsrum. Dermed risikerer kunderne i værste fald at spilde en halv arbejdsdag på at vente på en tekniker, der aldrig dukker op.
»I de tilfælde, hvor vi har et mobilnummer, kan vi forsøge at få fat i folk, men ellers har vi ikke mulighed for at kontakte kunderne,« siger pressechef hos TDC, Kim Schaumann, der ikke er klar over, hvor mange kunder TDC fik fat i eller hvor mange, der ventede forgæves.
»Vi sendte de teknikere ud vi kunne, men der er nogen, der er blevet snydt, og det er vi kede af,« siger Kim Schaumann.
Teknikerne nedlagde arbejdet i går, men er her til morgen startet igen.