TDC brænder kunderne af

TDC har ingen fast procedure for at underrette kunderne i forbindelse med arbejdsnedlæggelser. Torsdag måtte kunder i Københavnsområdet således vente forgæves på teknikerne.

Hvis telefonen eller internet-forbindelsen strejker, må man tilkalde en tekniker. Hvis også teknikeren strejker, så har man et problem.

Det måtte TDC's kunder i Københavns-området sande torsdag, da 120 medarbejdere hos TDC Installation nedlagde arbejdet.

TDC har nemlig ingen praksis for, hvorledes kunderne kan underrettes, hvis ikke teknikeren kommer i det aftalte tidsrum. Dermed risikerer kunderne i værste fald at spilde en halv arbejdsdag på at vente på en tekniker, der aldrig dukker op.

»I de tilfælde, hvor vi har et mobilnummer, kan vi forsøge at få fat i folk, men ellers har vi ikke mulighed for at kontakte kunderne,« siger pressechef hos TDC, Kim Schaumann, der ikke er klar over, hvor mange kunder TDC fik fat i eller hvor mange, der ventede forgæves.

»Vi sendte de teknikere ud vi kunne, men der er nogen, der er blevet snydt, og det er vi kede af,« siger Kim Schaumann.

Teknikerne nedlagde arbejdet i går, men er her til morgen startet igen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere