33.000 kunder i tre lande på et år. Det er det sølle resultat af TDC's europæiske lavprissatsning EasyMobile. Og det er ikke godt nok, erkender TDC's koncernchef Henning Dyremose.
»33.000 EasyMobile-kunder. Det er skidt,« sagde TDC-bossen onsdag ved fremlæggelsen af telekoncernens årsregnskab.
EasyMobile-konceptet, der gik i luften i England i marts sidste år og siden har bredt sig til Tyskland og Holland skulle være et forsøg på at udbrede den danske Telmore-succes med lavprismobiltelefoni via nettet til Europa.
Og forventningerne var store. Således spåede Jyske Bank i november 2004 at EasyMobile kunne få en markedsværdi på 25 milliarder kroner, hvis man formåede at få 10 procent af markedet i de 12 lande, som det dengang var planen at gå ind i med lavpriskonceptet.
Nu er ambitionerne nedjusteret til ni europæiske lande, men man tager først hul på et nyt land, når EasyMobile er en succes i de tre nuværende lande, understreger Dyremose.