Webtjenesten Groupon stormer mod skyerne.
Brugerne og pengene vælter ind, og tjenesten har kun eksisteret i to år. Brugerbasen er på 20 millioner brugere, og omsætningen er på cirka 50 millioner dollar om måneden. Velinformerede vandrør vil vide, at Google tidligere har vist interesse for firmaet, og flere har påpeget, at Google og Groupon vil komplimentere hinanden på mange måder. Nu skulle købet være en realitet.
Groupon er en social rabattjeneste, hvor butikker og restauranter kan annoncere gode tilbud. Tilbud bliver først aktive, når en større mængde Groupon-brugere har accepteret at købe. På den måde undgår butikkerne at give deres varer væk for billigt. Når et tilbud bliver aktiveret, sendes der rabatkuponer til de tilmeldte brugere.
Interne rygter fortæller til Vator.tv, at købet er gennemført, og at Google har lagt ikke mindre end 2,5 milliarder dollar på bordet - 14 milliarder kroner. Ingen af parterne vil bekræfte handlen.
Ifølge rygter har Yahoo forgæves forsøgt at købe Groupon for op mod fire milliarder dollar tidligere i år.
Opkøbet kan betyde, at udrulningen af Groupon.com tager fart i resten af verden. Groupon er allerede til stede i 29 europæiske lande, Asien og Sydamerika. Men i Danmark gør Groupon ikke meget væsen af sig, hvor det eneste aktuelle tilbud i København for eksempel er lasagne for 39,50 kroner på Gråbrødre Torv.
Learn How Groupon Works! from The Point on Vimeo.