Flere kunder på det danske telemarked er blevet mere utilfredse med deres udbyder. Det fremgår af en ny undersøgelse fra Dansk Kundeindex, der hvert år måler tilfredsheden hos blandt andre teleselskabernes kunder.
3300 privatkunder er blevet spurgt, og bundskraberen viser sig at være TDC Mobil, hvis kunder er de mest utilfredse i undersøgelsen. Årsagen skal findes i at flere danskere vælger deres fastnet-telefon fra og nøjes med mobilen, skriver Politiken.dk.
"Fastnetmarkedet er under afvikling. Derfor kan det undre, at de store selskaber ikke fokuserer mere på at gøre deres mobilkunder tilfredse. Hvis selskabernes strategi er at få flere til at skifte fastnet ud med mobil, så skulle de nok overveje at gøre lidt mere for at tilfredsstille kunderne," siger professor Jacob Eskildsen, Institut for Marketing og Statistik på Handelshøjskolen, Aarhus Universitet, til Politiken.
Samtidig er TDC mere ramt end de andre operatører på grund af negative pressehistorier.
"Medierne har fremstillet dem som en virksomhed under afvikling, lige siden de blev overtaget af kapitalfonde. Negative historier om fyringer og nedskæringer påvirker privatkunderne," siger Jacob Eksildsen til Politiken.