Google er stadig den ultimative gigant, når det kommer til søgninger i USA og Europa, men Microsofts søgemaskine Bing vinder stille og roligt frem.
Fra februar steg Googles markedsandel i USA med halvanden procentpoint ifølge analysefirmaet Experian Hitwise. Det er både via Yahoos hjemmeside, som bruger Bing, og Microsofts egne Bing.com, at Microsofts søgemaskine vinder frem.
I andre dele af verden har Google en langt mindre andel af søgemaskinebrugerne. I Kina har den lokale søgemaskine Baidu således en langt større popularitet end Google.
Som nedenstående statistik fra comScore anslår, bruger 90 procent af europæerne Google, mens kun 25 procent benytter Microsofts sites inklusiv Bing. I besøgsstatistikken for ComON.dk udgør Bing-besøgende stadig en meget lille procentandel sammenholdt med de Google-besøgende. Det passer fint sammen med statistikken fra Statcounter.com, som angiveligt måler trafik på mere end tre millioner hjemmesider verden over. Her står Bing blot for få procent af søgningerne i Danmark.
Source: StatCounter Global Stats - Search Engine Market Share