Danske GN Store Nord har det seneste år haft stor fremgang i sin mobil-division, der blandt andet producerer det trådløse headset, Jabra. Omsætningen steg 45 procent, og selskabet blev profitabelt i USA, mens kursen er sat mod overskud i Europa i år.
Det europæiske overskud skal blandt andet komme i hus i kraft af en satsning på gøre trådløse headsets til hvermandseje, forklarer GN's administrerende direktør Jørn Kildegaard:
»Det er hjørnestenen i vores indsats for at skabe vækst at udvikle en bedre produktportefølje. Vi skal sende flere lav-pris trådløse løsninger på markedet, og dermed gøre den advancerede teknologi tilgængelig for masserne. Potentialet er der helt klart. I 2003 steg salget af trådløse headsets 35 procent,« forklarer Jørn Kildegaard til selskabets aktionær-magasin, GN Magazine.
På årets Cebit-messe i Hannover præsenterede GN den nye serie Jabra-headsets. Med denne serie tog man for første gang hul på den nye strategi, idet netop BT110-udgaven er specielt designet til førstegangskøbere af trådløse headsets. Endnu er Jabra BT110 ikke sendt på gaden.