Sidst i juli forsøgte Jysk sig med at sælge et stort parti 40 tommers fladskærme til knap 7000 kroner. Skærmene gik som varmt brød. I løbet af ganske få uger blev skærmene ryddet fra hylderne.
»Det er gået ganske fint, ligesom vi havde forventet. Vi solgte skærmene i løbet af ganske få uger,« siger Jysks kommunikationsdirektør, Kim Nøhr Skibsted, til Børsen.
Så han afviser ikke, at kunderne kan blive overrasket med flere tilbud om billig forbrugerelektronik i fremtiden.
Jysk debut som fladskærms-forhandler giver dog ikke forhandlerne af forbrugerelektronik urolige nattetimer. Elbodan, der både ejer Expert, 2tal og den nye webshop Happii.dk hilser det jyske initiativ velkommen.
»Det er et mønster, vi har set længe. Selvfølgelig ville vi helst sidde på så stor en del af markedet som muligt. Det er der intet nyt i. Men det er vores fornemmelse, at kunderne ikke benytter det. De kan bedst lide at handle et sted, hvor de kan få besvaret deres spørgsmål,« siger Elbodans administrerende direktør Søren Bach til Børsen.
Ud over Jysk har dagligvarskæder som Aldi og Netto også tit tilbud på forbrugerelektronik som fladskærme, dvd'er og computere.