Apples populære Get a Mac-reklamer med John Hodges i hovedrollen som en frustreret "PC" er en stor succes - og en stor kilde til irritation for Microsoft.
Hovedrolleindehaveren "PC" er nemlig alt for frustreret og minder, ifølge Microsoft, slet ikke om virkelighedens billede af en moderne Windows-bruger. Derfor skal de kommende reklame-kampagner primært gå efter at ændre det negative syn på Windows, som Apple har dyrket målrettet i sine reklamer.
Det betyder et midlertidigt farvel til reklamerne med Seinfeld og Bill Gates i hovedrollerne. Det skriver The New York Times.
Ifølge avisen indledes Microsofts version af reklamerne for eksempel med linjen "Hello, I'm a PC, and I've been made into a stereotype". En direkte henvisning til Apples hånlige reklamer.
Microsofts reklamebureau forklarer, at man vil forsøge at overdøve Apples budskab ved at gå angrebene i møde og vende dem til en fordel for Microsoft.
Reklamekampagnen følges efterfølgende op af en række reklamer med både almindelige menesker, såsom lærere og hajjægere, og kendte personer som Eva Longoria, Deepak Chopra og Pharrell Williams, der fortæller om glæden ved Microsoft-produkter.
Videoerne er kun første del af en større kampagne, hvor almindelige brugere for eksempel opfordres til at sende deres egne videoer ind, hvor de viser Microsoft-programmer frem.
Det er uvist om Jerry Seinfeld vender tilbage igen ved en senere lejlighed i Microsofts kampagne.
Ifølge flere analysebureauer har Seinfeld dog kun været bragt i spil som en appetitvækker for at skaffe opmærksomhed til Microsofts nye reklame-strategi. En opgave som flere bureauer kalder vellykket.