Outsourcing af IP-telefoni kan frigøre vigtige ressourcer i virksomhederne, mener TDC, og derfor tilbyder de nu at stå for drift og vedligeholdelse af IP-systemerne.
TDC tilbyder flere forskellige løsningsmodeller. Virksomheden kan for eksempel vælge selv at eje udstyret og udelukkende outsource driften til TDC, som så overvåger systemerne. TDC kan også tilbyde komplet hosting af IP-telefoni, hvor virksomhederne betaler et fast beløb pr. bruger.
"Flere og flere af vore kunder efterlyser løsninger fra os, som betyder, at virksomhedens egen IT-afdeling i højere grad kan koncentrere sig om deres kerneforretning. Outsourcer de driften af data- og telesystemer til TDC, sikrer vi, at kommunikationen fungerer, samtidigt med at vi giver dem fremtidssikrede løsninger. Vi har allerede de første kunder på konceptet," siger Martin Lippert, direktør i TDC Erhverv.
Hvis virksomheden ejer et omstillingsanlæg, tilbyder TDC at købe anlægget tilbage som del af en aftale om hosted ip-telefoni. Dermed kan virksomheden nyinvesteringer, da IP-telefoni drives og vedligeholdes af TDC.