Google slår Microsoft i kampen om AOL

Time Warner har valgt side, og vinderen blev Google. Dermed sælger Time Warner 5 procent af AOL til Google for 1 milliard dollar.

Kampen om AOL's gunst blev afgjort i weekenden, og Microsoft blev taberen i duellen med Google. Aftalen mellem Google og Time Warner der ejer AOL begynder med en transaktion til 1 milliard dollar, der sender 5 procent af AOL i hænderne på internetsøgnings-giganten. Handlen er første led i fem års udvidet samarbejde mellem Google og AOL.

Interessen for et samarbejde med AOL har været stor fra både Google og Microsofts side, da AOL har mere en 100 millioner amerikanske brugere om måneden på sin internetportal, og dermed tjener store penge på internetannoncering.
Aftalens endelige detaljer forventes først at blive kendt på tirsdag hvor Time Warner offentliggør aftalen, skriver New York Times.

Med aftalen må Google dog bryde nogle faste forretningsprincipper, og give AOL annoncer en særlig placering, hvor der ellers tidligere var tale om et auktionsprincip for at opnå bestemte annoncepladser. Google skal favorisere AOL's indhold i sine søgeresultater, ved at samle AOL-sider i sit eget område blandt søgeresultaterne. Det område skal desuden markeres med AOL's logo. Hidtil har Google konsekvent afvist at knytte sine søgninger til andre tjenesters logo.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere