Microsoft satser også på tv-annoncering

Microsoft har opkøbt Navic Networks, der hjælper annoncører med at skræddersy reklamer til tv. Annonceforretningen skal styrkes ved at dække flere platforme.

Microsoft håber på at kunne opbygge en internetservice, der kan tilbyde annoncering på tværs af flere forskellige platforme, inklusiv online-services, internetsøgninger, videospil og tv. Det skriver Wall Street Journal.

Et af de første skridt i denne strategi er opkøbet af Navic Networks, som blev grundlagt i slutningen af 1999. Firmaet hjælper annoncører med at udfærdige og optimere tv-reklamer, så de rammer den ønskede målgruppe bedst muligt. Dette sker blandt andet via indsamling af data såsom demografi, geografi og andre seer-karakteristikker.

Ifølge Wall Street Journal satser flere internetselskaber efterhånden på, at annoncesalget kan blive mere effektivt ved at tilbyde en bred vifte af platforme, heriblandt radio og tv. Allerede sidste år bevægede Google sig i denne retning.

Navic Networks' 82 medarbejdere vil fortsætte med at arbejde i firmaets hovedkvarter i Waltham, Massachusetts.

Aftalens finansielle betingelser er ikke blevet offentliggjort.




IT-JOB

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Udvikler til procesapplikationer

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Scrum Master

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Rådgivende informationsarkitekter med strategisk fokus

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Data Engineers til bekæmpelse af skatteunddragelse
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere