Expert vil fremover sælge Sonofon- og Cybercityprodukter i separate butiksarealer med specialuddannet personale. Butikssamarbejdet er det første eksempel i telebranchen og udgør en kraftig udvidelse af Sonofons butiksnet.
Salg af mobiltelefoni og bredbånd til private forbrugere sættes nu i gang i specialindrettede områder i Expert-butikkerne. Sonofon og Cybercity har nemlig indledt et samarbejde med elektronikkæden om at sælge telefoni i 52 Expert-butikker.
Der indrettes særlige områder i Expert, det såkaldte "Shop-in-Shop-koncept". Her skal sælges mobilprodukter fra Sonofon og bredbåndstelefoni og internet fra Cybercity. Specialuddannede medarbejdere skal rådgive om produkterne på samme måde som det nu foregår i Sonofons butikker.
»Med samarbejdet øger vi synligheden og distributionen af Sonofon og Cybercity-produkterne markant. Det giver kunderne en endnu bedre personlig service, som er helt centralt i vores markedsstrategi. Expert er ligesom Sonofon og Cybercity kendt for høj kundetilfredshed og god service,« siger Keld Lausch, direktør for Sonofon-butikkerne.
Expert-butikkerne bliver samtidigt koblet på Sonofons centrale it-system, så Expert kan løse opgaverne med produkter og abonnementer for kunderne.
»Vi har valgt at indlede det nære butikssamarbejde på baggrund af et godt samarbejde med Sonofon i flere år. Kombinationen af Cybercitys bredbåndsprodukter og Sonofons mobilprodukter passer godt ind i vores butikker og giver kunderne god rådgivning og et spændende og bredt sortiment,« siger Mikael Lynfort, administrerende direktør i Expert.
Telefonselskabet har i forvejen 88 butikker på landsplan. Mange af de byer, som Expert har butikker i, er Sonofon ikke repræsenteret i, så teleselskabet øger dermed sit kundepotentiale kraftigt.