Computerworld spørger:Hvad er vigtigt hos en it-leverandør - og hvem gør det rigtigt? Deltag og vind B&O-udstyr.

Sonofon: Færre kunder taler mere

Sonofon er gået tilbage på kundesiden i den seneste halvårsstatistik fra IT- og Telestyrelsen. Til gengæld taler kunderne mere i deres telefoner.

Sonofon har i løbet af et halvt år mistet næsten 50.000 kunder. Men til gengæld taler kunderne mere i deres telefoner.

Sonofon har nu 1.047.919 kunder, mod 1.096.019 kunder ved udgangen af 2004.

Ifølge Sonofon skyldes faldet i antallet af kunder primært, at man har anlagt en ny prispolitik på selskabets taletidskort, og det har ført til, at selskabet har mistet 40.000 taletidskunder.

»Vi har fundet ud af, at vi havde en masse kunder som kun købte startkit til vores taletidskort, fordi det var prissat for lavt. Den nye prisstruktur på startkittet betyder at en stor del af disse kunder har forladt Sonofon,« siger Henrik Clausen, direktør for Sonofon.

Ifølge direktøren har selskabet brugt det seneste halve år på at fokusere på lønsomhed, ved at få de eksisterende kunder til at tale mere i deres telefoner, og det har givet pote for selskabet.

I 2. halvår talte Sonofons kunder i alt 6,14 milliarder minutter i deres mobiler. Ved udgangen af 1. halvår 2005 blev der talt 7,12 milliarder minutter i Sonofon-kundernes mobiler. Det svarer til at hver enkelt Sonofon-kunde har talt 15 minutter mere om måneden det sidste halve år.

»Det er vi godt tilfredse med. Det viser at vores strategi med fokusere på lønsomhed og vores eksisterende kunder har båret frugt,« siger Henrik Clausen.

Og direktøren har troen på fremtiden i orden.

»Vi har været i gennem et turbulent sidste år, men nu kan vi se, det går den rigtige vej, og det styrker vores tro på, at vi sammen med CBB og Cybercity i fremtiden kan fastholde og styrke vores position i danmark,« siger Henrik Clausen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere