Sonofon har i løbet af et halvt år mistet næsten 50.000 kunder. Men til gengæld taler kunderne mere i deres telefoner.
Sonofon har nu 1.047.919 kunder, mod 1.096.019 kunder ved udgangen af 2004.
Ifølge Sonofon skyldes faldet i antallet af kunder primært, at man har anlagt en ny prispolitik på selskabets taletidskort, og det har ført til, at selskabet har mistet 40.000 taletidskunder.
»Vi har fundet ud af, at vi havde en masse kunder som kun købte startkit til vores taletidskort, fordi det var prissat for lavt. Den nye prisstruktur på startkittet betyder at en stor del af disse kunder har forladt Sonofon,« siger Henrik Clausen, direktør for Sonofon.
Ifølge direktøren har selskabet brugt det seneste halve år på at fokusere på lønsomhed, ved at få de eksisterende kunder til at tale mere i deres telefoner, og det har givet pote for selskabet.
I 2. halvår talte Sonofons kunder i alt 6,14 milliarder minutter i deres mobiler. Ved udgangen af 1. halvår 2005 blev der talt 7,12 milliarder minutter i Sonofon-kundernes mobiler. Det svarer til at hver enkelt Sonofon-kunde har talt 15 minutter mere om måneden det sidste halve år.
»Det er vi godt tilfredse med. Det viser at vores strategi med fokusere på lønsomhed og vores eksisterende kunder har båret frugt,« siger Henrik Clausen.
Og direktøren har troen på fremtiden i orden.
»Vi har været i gennem et turbulent sidste år, men nu kan vi se, det går den rigtige vej, og det styrker vores tro på, at vi sammen med CBB og Cybercity i fremtiden kan fastholde og styrke vores position i danmark,« siger Henrik Clausen.