Under billetsalget til George Michael-koncerten blev mange brugere koblet af Billetlugens hjemmeside. Billetlugen erkender nu, at der arbejdes på en løsning.
Efter en time var 30.000 af de 45.000 billetter til George Michael-koncerten i Parken solgt. Endnu en succes for Billetlugen, endnu en skuffelse for dem der ikke fik.
Mange oplevede at have valgt både antal billetter og hvor de vil sidde eller stå og tilmed være i gang med at indtaste dankort-numrene, inden de blev koblet af.
»Vi synes, det er gået rigtigt godt, men selvfølgelig er der opstået nogle fejl,« siger Jeppe Nielsen til ComON.
Billetlugen havde 45.000 billetter til salg til koncerten med George Michael i Parken 11. november. Men mange oplevede at blive smidt af hjemmesiden efter at være kommet så langt som til betalingen.
»Der er relativt få nedbrud, generelt har det været stabilt,« siger Billetlugens direktør Jeppe Jensen.
»Vi kan se, at der har været transaktioner hele tiden. Og der har ikke været nogen overbelastning på systemet. Men med omkring 100 transaktioner i minuttet, kan det jo ikke undgås, at der sker nogle fejl,« siger han.
Billetlugen er klar over, at dagens fejl ligger i betalingssystemet. Også redaktionen på ComON forsøgte sig, men blev kastet af under betalingen. Jeppe Jensen bekræfter, at der findes en fejl, og at der arbejdes på en løsning.
»Det kigger vi på nu sammen med PBS, for at se om vi eller de kan gøre noget, som kan gøre systemet bedre. Det ligger i de svartider, der er mellem PBS og Billetlugen.dk ved onlinebetaling, som gør at dankortbrugere kan blive sat ud af systemet,« siger Jeppe Jensen.
På ComON fik vi, efter 37 minutter med udsigt til 4 billetter på plænen i Parken, en melding om, at der var opstået en teknisk fejl.