Når prisen for bedste og mest kreative internet annoncer uddeles for tredje år i træk, så bliver der samtidig afholdt en konference, DIA ´06, hvor der fokuseres på de nyeste tendenser indenfor brugen af online-markedsføring.
Talerne vil blandt andre være den mest vindende danske kreative, Lars Bastholm, der i sin tid som kreativ direktør for Framfab, har vundet tre Grand Prix-løver ved Cannes Lions for kreative hjemmesider for Nike.
Lars Bastholm vil også være dommer i prisuddelingen, som i år har seks priser og en hovedpris.
»Vi har haft et ønske om at bringe prisuddelingen videre og professionalisere arrangementet, så det bliver den vigtigste begivenhed for den kommercielle del af internetbranchen. Derfor har vi valgt at samarbejde med Dansk Marketing Forum, som har stor erfaring i at afvikle konferencer,« siger Christian Peytz, formand for FDIM.
Også Dansk Marketing Forum ser store muligheder i samarbejdet.
»Internettet har fået en betydningsfuld rolle i stort set alle marketing-afdelinger, men det er stadigvæk mere "nice to have" end "need to have". Jeg er sikker på, at mange af vores medlemmer vil se dagen som en kærkommen lejlighed til at møde kolleger og konkurrenter og blive inspireret,« siger Jan Maagaard.
Han understreger, at det var nærliggende at gå sammen med FDIM om at skabe en samlende dag for internetbranchen, hvor man får lejlighed til at stifte et nærmere bekendtskab med hvad nogle af de førende i ind- og udland har gjort.
Prisuddelingen og konferencen afholdes den 2. februar 2006.
Se mere information om DIA ´06 på hjemmesiden: www.dia06.dk