SOL eller Scandinavia Online, som i Danmark er bedst kendt for søgemaskinen Kvasir, præsenterede på et pressemøde i dag et projekt af hidtil uset omfang indenfor den danske Internet-verden. På adressen www.sol.dk vil firmaet i den nærmeste fremtid lancere et nyt dansk Internet-portal, der samtidig vil blive markedsført i en reklamekampagne i tv, aviser og naturligvis på Internet. Som noget nyt for det danske marked kan brugerne være med til at opbygge deres personlige profil i den indgangsside, der er på web-stedet.
Dertil har den nye portal nyheder fra en række danske medier, den kendte Kvasir-søgemaskine, der er gået i samarbejde med AltaVista samt redigerede guider, der skal sikre brugerne, at de kan leve op til lancerings-kampagnens slogan "Brug tiden bedre".
SOL er for en tredjedels vedkommende ejet af Berlingske Tidende, mens resten er ejet af den norske mediekoncern, Schibsted, der i forvejen sidder på de velbesøgte sites, sol.no samt passagen.se.