Jubii vil tilbage-erobre danskerne med gossip og kvindestof

Danske Jubii har ikke længere patent på danskernes tid på nettet. Nu skal flere ændringer være med til at bringe Jubii tilbage i danskernes bevidsthed. Jubii skal blandt andet være et nyhedsmedie.

Ved internettets kommercielle gennembrud var Jubii i mange danskeres øjne synonymt med selve internettet. Men sådan er det ikke længere.

Den danske søgeportal har mistet den dominerende rolle, og nu skal der store ændringer til for at generobre det tabte terræn.

Udviklingen af både design og indhold har ikke rokket sig bemærkelsesværdigt de seneste år, men Jubiis administrerende direktør, Peter Lundsgaard siger til Berlingske, at store omvæltninger er på vej til efteråret.

Stort set hele konceptet skal rives ned og bygges op fra grunden. For eksempel er Jubiis definition som "portal" til debat.

»Da nettede startede, havde folk tillid til indholdet på den enkelte portal. Men i dag giver portalerne bare en oversigt over deres eget tvivlsomme indhold. De har slet ikke den rolle, de havde i gamle dage. Og vi er nødt til at erkende, at hvis vi virkelig vil give brugerne det, de vil have, kan vi ikke nøjes med det, vi har,« siger Peter Lundsgaard.

Det betyder, at Jubiis oprindelige funktion som søgemaskine skal genskabes.

Men de planlagte ændringer rummer især et helhjertet sats på at blive en regulær indholdsleverandør. Lundsgaard peger på yderlige profilering af siden Amine.dk, der er målrettet kvinder og et kommende medie, der er henvendt til mænd. Desuden er et gossip-site under udvikling sammen med to andre sider, som Jubii stadig holder hemmelige, skriver Berlingske.

Jubii opsiger også aftaler med hovedparten af de indholdleverandører, der i øjeblikket får sit indhold vist på Jubii.dk. Det er for eksempel Politiken og magasinet M!. Ifølge Peter Lundsgaard vil 80 procent af Jubii være nyt ved årets udgang.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren