Tiscali fremlagde for nyligt sit kvartalsregnskab for tredje kvartal 2004. Af beretningen fremgår det, at Tiscali ved udgangen af september havde 1,542 millioner ADSL-kunder. Dermed har Tiscali i alt 7,7 millioner kunder. Det resultat blev især påvirket af en kraftig vækst i kundetilgangen i løbet af sommeren.
Indtjeningen på Tiscalis kerneområde, internetadgang, steg med 22 procent i forhold til tredje kvartal sidste år, hvilket er en lidt mindre stigning i forhold til kvartal før. Internetadgang udgør 68 procent af den samlede indtjening. Den lavere vækst tilskrives en nedgang i antallet af modem-kunder. Antallet af online-minutter faldt med fem procent.
Indtjeningen på ADSL-adgang, som udgør 44 procent af den samlede internetindtjening, var med 80,9 millioner euro (cirka 601 millioner kroner) næsten dobbelt så stor som i tredje kvartal 2003.
Væksten i tilgangen af ADSL-kunder fik indflydelse på den samlede bruttoavance, som med 112,7 millioner euro (cirka 837 millioner kroner) var stort set den samme som i tredje kvartal sidste år. Bruttoavancen ventes at forøges over de næste kvartaler.
Tiscali søsatte for nylig et tilbud til de italienske kunder om forbindelser til ADSL-kunderne på 2, 6 eller 12Mbit/s, og planlægger at introducere IP-telefoni i forlængelse af tilbuddet.
Til sammenligning kan nævnes, at TDC først til næste år forventer at kunne levere forbindelser med 4-8 Mbit/s.