Kvinden havde ringet op til AOL for at få hjælp til et problem med internet, men da hun kom til at afsløre, at hun brugte Microsoft's Internet Explorer som browser til sin AOL forbindelse, nægtede operatøren at hjælpe hende.
"Jeg beklager, frue, men jeg bliver nødt til at notere det her på din konto; ved at benytte Explorer har du mistet din ret til fremover at modtage teknisk support fra os". Sådan lød meldingen fra AOL, og da kvinden efterfølgende spurgte til hvorfor den detalje ikke stod opgivet i AOL's kundemateriale, modtog hun et lige så kryptisk svar. Operatøren forklarede, at den manglende information i papirerne var bevidst fra AOL's side, fordi 90 procent af deres kunder var første gangs internetbrugere og at sammensætninger som "Internet" og "Explorer" i stedet ville forvirre kunderne.
Den efterhånden noget forargede kvinde forsøgte sig derefter med at love fremover at bruge AOLs egen browser, men et sådant løfte blev langt fra modtaget med begejstring. "Jeg er bange for, at det er for sent" lød svaret "og desuden har vi jo kun dit ord for det". Selv om kvinde truede med at skifte udbyder, var der ikke meget at komme efter hos den amerikanske internetgigant. Historien er kommet frem gennem det engelske nyhedsmedie "The Register" og kan således tjene til eksempel for andre internetbrugere om aldrig at blande skidt og kanel.
(Kilde: The Register)