I løbet af seks måneder i 2004 hentede 3 godt 47.000 nye kunder. Det skriver Berlingske Tidende.
I de første godt to en halv måned, der gik fra 3 blev introduceret i Danmark i efteråret 2003 til årsskiftet, fik selskabet knap tre et halvt tusinde kunder. Men nu er der kommet fart over feltet og selskabet havde 30. juni i alt 50.359 kunder.
Kunderne kommer bredt fra andre teleselskaber, og mange blev fristet af 3's tilbud om at ringe gratis og bruge gratis videotelefoni mellem 3-telefonerne, men en del har desuden valgt at udvide abonnementet, så de for eksempel kan modtage nyheder, musik-videoer og forfilm på telefonen.
»Det er utroligt opløftende, at folk ikke bare tegner abonnement for at få en billigere telefon. De bruger faktisk tjenesterne,« siger 3's administrerende direktør Jesper Weng.
Endnu er det dog mest tekst- og talebeskeder, der trækker kunderne til, men Jesper Weng håber, at kunderne - efterhånden som »hullerne« i 3's mobilnet fyldes ud - vil bruge telefonen som en mobil bredbåndsforbindelse.
3 udvider i løbet af 2004 sendenettet til at omfatte alle byer med flere end 5000 indbyggere og det er planen, at der inden 1. september sættes 50-80 nye sendesteder op.
Næste skridt i selskabets fremmarch er åbningen af to nye 3-butikker i Aalborg og Odense, og senere følger blandt andre Randers, Vejle og Kolding. Målet er, at 40 nye butikker har slået dørene op inden året er omme.