Onlinehandelen ser ud til at være kommet igennem krisen. Det mener e-handelsfondens direktør Lars Schmidt Larsen, efter at fonden i årets første fire måneder har oplevet en markant stigning på 25 procent i antallet af onlinebutikker, der søger om at få fondens kvalitetsstempel, e-mærket.
I samme periode er antallet af butikker, der falder fra, reduceret med 27 procent. Det vidner ifølge direktør i e-handelsfonden, Lars Schmidt Larsen, om, at online-branchen er på vej til at lægge den økonomiske krise bag sig. Det betyder så igen, at onlinebutikkerne nu bevæger sig bort fra alene at konkurrere på pris, og i stedet satse på service og kundetryghed, mener han.
»I takt med at flere og flere netbutikker skyder op og den danske nethandel blomstrer, er det helt naturligt at flere virksomheder ønsker at positionere sig og konkurrere på andet end blot pris,« siger Lars Schmidt Larsen. Han peger på, at mens den traditionelle retailsektor har oplevet negativ vækst, er det modsatte tilfældet når det handler om nethandel.
»Vi glæder os over udsigten for 2010 der tegner til at blive et rigtig godt år, ikke bare for e-handelsfonden, men for dansk nethandel generelt,« siger e-handelsfondens direktør.