Verdens første automatiske email-signatur er dansk

Et lille dansk firma er først i verden med en automatisk email-signatur, der med link til virksomhedens personale-database kan sikre korrekte dat og et professionelt firmalogo. Desuden kan det bruges som et effektivt markedsføringsredskab.

Virksomheder bruger hvert år tusindvis af kroner på brevpapir, visitkort og lignende præsentationsmateriale. Men hvor meget gøres der egentlig ud af signaturerne i de mange mails, som medarbejderne sender hver dag?

Svaret er for langt de flestes vedkommende ikke ret meget. Det vil det lille danske firma Office add-on nu ændre på. I mere end et år har de to bagmænd, Peter Riber og Bjarne Mess, arbejdet på at udvikle deres lille program, som skal gøre det muligt at trække oplysninger fra virksomhedens database over i email-signaturen og præsentere det pænt for modtageren.

I foråret lå det klart, og siden har blandt andet Københavns Kommune, Fredericia Kommune og Vækstfonden vist interesse for programmet, der grundlæggende bygger på at administrationen af email-signaturer styres centralt fra.

»På den måde er virksomhederne sikrer på, at der altid er den korrekte information på alle emails, og at der er en ens grafisk identitet, som matcher virksomhedens brevpapir og lignende. Samtidig undgår man individuelle løsninger som spiralrygge, små smilende mænd eller hvad medarbejderne nu ellers synes er sjovt,« forklarer Peter Riber.

Han peger desuden på, at den centrale styring giver virksomheden mulighed for at lægge links til nye tiltag ind i alle mails på en gang.
»Derved bliver det også et kraftigt markedsføringsværktøj,« understreger Peter Riber.

Samtidig er det muligt at lave forskellige standard-signaturer på forskellige sprog, som medarbejderne kan bruge når behovet opstår.

Peter Riber og Bjarne Mess satser i første omgang på at sælge programmet i Danmark, England og USA. En licens til Office add-on koster 250 kroner per bruger som introduktionstilbud.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere