Virksomheder bruger hvert år tusindvis af kroner på brevpapir, visitkort og lignende præsentationsmateriale. Men hvor meget gøres der egentlig ud af signaturerne i de mange mails, som medarbejderne sender hver dag?
Svaret er for langt de flestes vedkommende ikke ret meget. Det vil det lille danske firma Office add-on nu ændre på. I mere end et år har de to bagmænd, Peter Riber og Bjarne Mess, arbejdet på at udvikle deres lille program, som skal gøre det muligt at trække oplysninger fra virksomhedens database over i email-signaturen og præsentere det pænt for modtageren.
I foråret lå det klart, og siden har blandt andet Københavns Kommune, Fredericia Kommune og Vækstfonden vist interesse for programmet, der grundlæggende bygger på at administrationen af email-signaturer styres centralt fra.
»På den måde er virksomhederne sikrer på, at der altid er den korrekte information på alle emails, og at der er en ens grafisk identitet, som matcher virksomhedens brevpapir og lignende. Samtidig undgår man individuelle løsninger som spiralrygge, små smilende mænd eller hvad medarbejderne nu ellers synes er sjovt,« forklarer Peter Riber.
Han peger desuden på, at den centrale styring giver virksomheden mulighed for at lægge links til nye tiltag ind i alle mails på en gang.
»Derved bliver det også et kraftigt markedsføringsværktøj,« understreger Peter Riber.
Samtidig er det muligt at lave forskellige standard-signaturer på forskellige sprog, som medarbejderne kan bruge når behovet opstår.
Peter Riber og Bjarne Mess satser i første omgang på at sælge programmet i Danmark, England og USA. En licens til Office add-on koster 250 kroner per bruger som introduktionstilbud.