I aftes blev de årlige priser uddelt på Independent Games Festival (IGF) i San Francisco, der holdes parallelt med den store Game Developers Conference (GDC) i Moscone Center. IGF er forbeholdt de mindre uafhængige spiludviklere og sammenlignes med Sundance Film Festival, hvor de uafhængige filmskabere mødes hvert år.
Der uddeles priser i ti kategorier på IGF og den vigtigste af priserne – Seumas McNally Grand Prize – er forbundet med en kontant præmiesum på 20.000 dollar.
Og Danmark var den helt store vinder under prisuddelingen i aftes, hvor hele tre priser gik til danske spiludviklere.
Det danske firma Playdead vandt både prisen for ”Excellence in Visual Art” og ”Technical Excellence” for sit kommende spil Limbo, mens Pressplay vandt ”Direct2Drive Award” for sit spil Max and the Magic Marker.
De to firmaer Playdead og Pressplay sidder begge i Spilhuset på Pilestræde i det indre København.
Blandt de andre prismodtagere var Monaco fra Pocketwatch Games, der fik den store "Grand Prize", det abstrakte visuelle puzzle-spil Cactus, der blev belønnet med ”Nuovo Award”, og Closure, der modtog prisen for bedste lyd.
Her er hele listen:
Seumas McNally Grand Prize:
Monaco, Pocketwatch Games
IGF Nuovo Award:
Tuning, Cactus
Excellence in Visual Art:
Limbo, PlayDead
Excellence in Audio:
Closure, Closure Team
Technical Excellence:
Limbo, PlayDead
Excellence in Design:
Monaco, Pocketwatch Games
Student Showcase Award:
Continuity, Ragtime Games
IGF Mobile Best Game:
Spider: The Secret Of Bryce Manor, Tiger Style
Audience Award:
Heroes Of Newerth, S2 Games
D2D Vision Award:
Max & The Magic Marker, Press Play