Du risikerer at spilde både tid og penge, hvis du på SAS' hjemmeside søger efter billige flybilletter.
Flere annoncerede lavprisbilleter er nemlig for længst solgt, men dukker op på grund af it-problemer.
Et eksempel er en billet fra København til Malaga, som på SAS' website udbydes til 1767 inklusive skat og afgifter. Men når betalingen er gennemført dukker en fejlmeddelelse op, som beder kunden om at gentage bestillingen.
Ringer man til SAS Travelcenter, lyder beskeden, at
billetten ikke findes, men at SAS som trøst kan tilbyde dig en billet til samme destination for 4700 kroner.
Hos SAS erkender pressechef Jens Langergaard fejlen.
»Du er ikke den eneste, som har været udsat for fejlen, som umiddelbart kun vedrører Malaga-ruten. Fejlen ligger hos vores samarbejdspartner fra Spanair, som ikke har sørget for at opdatere deres bookingsystem i forhold til vores,« forklarer han til ComON og forsikrer, at der ikke er fejl på andre SAS-ruter.
Jens Langergaard forklarer, at SAS arbejder på at løse it-problemet og har i mellemtiden valgt at indstille muligheden for at bestille rejser til Malaga online.
»Det er ikke en tilfredsstillende for vores kunder, at vores it-systemer ikke kan snakke sammen. Derfor har vi valgt at pille Malaga af plakaten, mens vi undersøger sagen. Kunderne skal være sikre på, at de rejser, som de får vist på skærmen, med sikkerhed er til salg,« siger han til ComON.
Han understreger dog, at kunder, der været ude for problemet, ikke skal frygte at få trukket penge på deres konti.