Microsoft satser millioner af dollar på en reklamekampagne, som skal forbedre softwaregigantens image herunder ikke mindst flagskibet Windows Vista. Til det formål har koncernen ifølge norske it-avisen blandt andet hyret den amerikanske stand-up-komiker, 54-årige Jerry Seinfeld, som blikfang.
Ifølge it-avisen får Jerry Seinfeld alene 10 ud af det i alt 300 millioner dollar store kampagnebudget for sin medvirken. Samtidig lancerer Microsoft sloganet »Windows, not Walls«, som de magiske ord, der skal banke konkurrenterne Apple og Google af banen. Sloganet henviser angiveligt til Microsofts vision om nye ideer som det, der skaber kontakt mellem mennesker.
Den øverste Microsoft-boss Steve Ballmer har tidligere udpeget den kommende reklamekampagne som det middel, der skulle til for at forbedre koncernens image og gøre Microsoft mere cool i forbrugernes øjne.
Kampagnen lanceres efter sigende den 4. september, og ifølge it-avisen er der rygter om, at også to andre amerikanske komikere Will Ferrel og Chris Rock - henholdsvis 41 og 43 år - skal agere kølerfigurer for Microsoft.