Et defekt bundkort til 820 kroner har fået Forbrugerklagenævnet til at udstille Multimedia World fra Frederiksbergs Falkoner Alle i den digitale gabestok. Listen, firmatjek.dk indeholder butikker, der ikke har styr på reklamationer fra private kunder
En kunde klagede i maj 2005 over en fejl på et nyt bundkort og da fejlen ikke blev rettet, ville kunden havde sine penge tilbage. Det afviste Multimedia World, der i oktober samme år gav kunden et nyt kort.
Forbrugerklagenævnet har netop afgjort, at forhandleren var for langsom, da han efter seks uger endnu ikke havde repareret bundkortet eller tilbudt kunden et nyt. At Multimedia World siden har sendt kunden et nyt bundkort er ikke tilstrækkeligt, fastslår nævnet. Desuden skal forhandleren betale 200 kroner i renter samt sagsomkostninger på 4.700 kroner til Forbrugerklagenævnet.
Direktør i Multimedia World, Sagib Hussain mindes ikke den konkrete sag, men forklarer, at hele sagen kan være opstået, fordi man ikke har kunne finde en fejl.
»Der har sikkert været en tvist med kunden om, hvorvidt bundkortet overhovedet var defekt eller ej,« forklarer han
Han fortæller, at man har betalt beløbet tilbage til kunden. Det er for at have et godt forhold til de kunder, man skal leve af fremover.
»Vi lever ikke kortsigtet, men har drevet it-forretning i 14 år,« siger Sagib Hussain.