Packard Bell vil ikke længere "blot sælge pc'er", som firmaet udtrykker det. Firmaets nye strategi skal gøre det til leverandør af hjemmets integrerede IT-løsning. Det handler om at skabe forbindelse mellem de mange forskellige apparater, som står rundt omkring i den moderne bolig.
Et eksempel kunne være muligheden for at afspille film på fjernsynet, som hentes fra en DVD-afspiller i pc'en. Det er selvfølgelig allerede muligt i dag - men hvis det står til Packard Bell, skal det blive langt nemmere.
At strategien ikke kun er tomme ord, vil firmaet bevise ved at lancere nye modeller hen over efteråret. Konceptet hviler på fem søjler; nem Internet-tilslutning, step-by-step indlæring on-line, et nyt tastatur med web-genvejstaster, medfølgende Internet-software og automatisk software-opdatering.
Packard Bell har også tænkt på designet, som skal sikre pc'en en plads blandt hjemmets mere modebevidst udformerede elektroniske anordninger.
Baggrunden for kursskiftet er en undersøgelse, som pc-fabrikanten fik gennemført i foråret. Den viste, at e-mails og web-surfing er den væsentligste årsag til anskaffelse af en hjemme-pc. Samtidig viste undersøgelsen, at langt de fleste ikke følte, at de vidste nok til at kunne udnytte Nettets muligheder godt nok, fortæller Packard Bell.