Forbrugerombudsmanden politianmelder endnu en gang teleselskabet Tellio for vildledende markedsføring.
For to år siden fik selskabet, der slår sig op på billig IP-telefoni til Danmark og udlandet, en bøde på 80.000 kroner. Dengang fik firmaet huskekagen for reklamer, som gav udtryk for, at opkaldsafgift og oprettelse var gratis, hvor det i virkeligheden kostede penge.
Denne gang drejer det sig atter om vildledning, blot på en lidt anden måde.
Politianmeldelsen kommer, fordi Tellio i en kort periode tidligere i år på firmaets hjemmeside ikke havde oplyst mindstepriser, selvom abonnementerne kunne tegnes med bindingsperiode og var forbundet med oprettelsesomkostninger.
Derudover havde Tellio flere steder på hjemmesiden oplyst, at oprettelse var gratis, selvom forbrugeren skulle betale en række startomkostninger til blandt andet leje af en såkaldt telefonadapter samt fragt.
De to forteelser er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse vildledende, og Tellio kan derfor se frem til endnu en bøde, hvis politiet giver Forbrugerombudsmanden ret.