Det er ingen hemmelighed, at Sony Ericsson har lidt af finanskrisen. Faktisk har mobilproducenten ikke kunne generere profit siden andet kvartal af 2008, som efterhånden er ved at være to år siden. Siden da har Sony Ericsson gennemgået lederskifte, genopbygning fra bunden og finansiel omstrukturering. Tilsammen har dette betydet at man omsider har gjort produktionen profitabel igen.
Sony Ericsson har i årets første kvartal solgt 10,5 millioner enheder, hvilket er markant lavere end forrige kvartal, hvor der blev solgt 14,5 millioner enheder. Alligevel har man formået at sælge for 1.405 millioner Euro, hvor tallet for forrige kvartal lød på 1.736 millioner Euro.
Gennemsnitsprisen for solgte telefoner er kommet op på 134 Euro, og Sony Ericsson fortæller at dette kan forklares med lanceringen af Vivaz og X10. I forrige kvartal var gennemsnitsprisen på 120 Euro - hvilket i øvrigt også var tilfældet for et år siden. Det svarer til en stigning på 12 procent.
Sony Ericsson forventer at have en markedsandel på omkring 4 procent i årets første kvartal.