I et nyt længere blogindlæg forklarer Microsoft, hvordan de har prøvet at gøre spiloplevelsen så god som muligt på det kommende Windows Phone 7 Series.
I sidste måned præsenterede Microsoft deres nye kommende mobile styresystem Windows Phone 7 Series. Systemet er helt anderledes end det tidligere Windows Mobile, og fokuserer nu meget mere på den private bruger frem for erhvervsfolket. Dette gøres blandt andet ved at have meget mere fokus på spiloplevelsen.
Vi har i noget tid vidst, at Xbox Live vil blive en integreret del af Windows Phone 7 Series. Men nu er mere af sløret blevet løftet for, hvordan spil kan komme til at blive afviklet hurtigt og flydende på det nye styresystem.
En af de vigtige ting er naturligvis en dedikeret processor til grafik. Men derudover afslører den Microsoft-ansatte Shawn Hargreaves på sin blog, at mobiler med det nye styresystem også vil have dedikeret hardware til at skalere billedet uden at belaste grafikprocessoren. Det betyder, at et spil kan spilles ved en lavere opløsning end skærmen og skaleres op til hele skærmen uden brug af ekstra ressourcer. Det er smart både til grafiktunge spil, men også fordi det gør det nemt at få spil til at virke med flere forskellige skærmopløsninger.
Desuden bliver det også afsløret, at vi i fremtiden vil se Windows Phone 7-mobiler med opløsningen 320 x 480 pixel, som vi kender det fra iPhone og mange Android-modeller. De første modeller bliver dog med den højere opløsning 480 x 800 pixel.
Flere detaljer om spiludvikling til Windows Phone 7 Series kan findes på denne blog.
Eksempler på grafikken i 3D-spil til Windows Phone 7 kan ses her
.