Tjenesten får navnet Tiscali Music Shop. Servicen gik i luften sidste uge i Italien og den starter på engelsk den 18. december.
- Servicen er nu til rådighed på italiensk. Den internationale service vil blive engelsksproget, men det er planen, at lancere tjenesten i udgaver på lokale sprog over hele Europa gennem Tiscalis internetprotaler, udtaler Eliza Lavargne fra Tiscali til Newsbytes.
Omkring midten af næste år er det planen at have rullet servicen ud i de 15 europæiske lande, hvor Tiscali er repræsenteret. Det kommer til at koste syv euro om måneden at bruge tjenesten. Så får man ret til at vælge musik ud fra en hitliste med 20 numre af forskellige musikgenrer som pop, jazz, hip-hop osv.
Tjenesten har orden i licensforholdene. Tiscali har indgået licensaftaler med nogen af de førende pladeselskaber som BMG, EMI, Telstar, Mushroom, Realworld Records og V2. Derudover er der lavet aftalen med 500 mindre uafhængige europæiske pladeselskaber.
Udover de månedlige tilbud på musik får brugerne også ret til at lave deres personlige hitlister, som de kan høre online. Endelig bliver der også mulighed for at købe et permanent download af musik for et beløb per nummer på omkring 3,50 euro per nummer. Det musik man køber på den måde kan gemmes på harddiske, lægges på en cd eller på en digital musikafspiller.
(Kilde: www.bizreport.com)