Sonys nye årsrapport viser, at firmaet på blot to år har tabt 3,2 milliarder dollars - det vil sige 15,4 milliarder danske kroner - på grund af prissænkningen på PS3-konsollen. Det skriver The Register.
Fra den 31. marts 2006 og 12 måneder frem kostede prisstrategien 2,1 milliarder dollars (10,1 milliarder kroner). I løbet af det næste års tid tabte Sony yderligere 1,1 milliarder dollars (5,3 milliarder kroner).
Til gengæld kan Sony glæde sig over, at antallet af solgte PS3-konsoller steg med hele 5,6 millioner i perioden fra den 31. marts og 12 måneder frem. Dermed er der nu samlet set blevet solgt lidt over 9 millioner af Sonys nyeste spillekonsol.
Ifølge http://www.tweaktown.com/news/9714/sony_relaunch_bravia_free_playstation_3_offer/index.html" target="blank">Tweak Town har Sony imidlertid planer om at forære 35.000 eksemplarer af den populære spilkonsol væk. Således vil australske Sony kunder, der køber et Bravia 1080 Full HD LCD-tv, få en PS3 med i købet.
Kampagnen begynder efter sigende den 1. juli, og tilbuddet om en 'gratis' PS3 bliver uddelt efter først-til-mølle-princippet.