Da ComONs iPhone-konkurrence var slut, var én af deltagerne mere glad end alle de andre.
Vinderen af konkurrencen, hvor man skulle gætte specifikationer på den nye iPhone 4, blev Morten Mygind, og han modtog forleden langt om længe sin præmie: En iPhone 4.
Apple-vidunderet skal afløse den Android-telefon - en HTC Hero – som konkurrencens vinder hidtil har benyttet sig af.
ComON har bedt Morten Mygind skrive et par ord om de første indtryk af telefonen. Her er hans rapport:
I forgårs overbragte postbudet mig i god ro og orden iPhonen og har jeg testet den grundigt af siden. Jeg vil starte med, at give jer den største tak for denne fantastiske telefon - super konkurenceinitiativ! Jeg har fødselsdag i dag, så timingen kunne ikke være meget bedre!
Telefonen var meget let at komme i gang med - pånær simkortklipperiet, som Apple gerne måtte have sparet mig for. Umiddelbart virker det fjollet, eftersom et minisimkort er næsten ligeså småt som microsimkortet. Dybest set handler det vel om, at gøre det sværere for kunderne at skifte tilbage igen eller til en af de andre konkurrenter, som da Sony Ericsson lavede et custom hovedtelefonstik eller Microsoft Word deres .docx-format. Ellers får man hurtigt et godt indtryk af telefonen - der er tænkt over det hele og alt er nærmest foruroligende let og lækkert. Der må da være nogen ting, jeg skal ind at tweake på, før de virker helt - eller hvad? Tilsyneladende ikke.
Indtil videre har jeg ikke haft nogen antenneproblemer. Nogle gange er den en antennestreg under de telefoner jeg har sammenlignet med, andre gange en over. Uanset hvordan jeg holder på den, har jeg ikke kunne "death grippe" den - ingen opkalds- eller internetsudfald so far. Men jeg har jo også kun lige fået den.
Det bliver spændende at få prøvet alle de fede audioapps, jeg har hørt der skulle være til den. Og de andre lækre apps der går til kanten af, hvad man kan på alle mulige måder. Jeg er også spændt på hvilke spiloplevelser, den kan præstere, hvor jeg har lagt ud med at dykke ned i The Secret of Monkey Island SE - som ikke skuffer!
Når apps har en særlig interesse er det fordi, jeg er ved at være færdiguddannet audiodesigner og har produceret og implementeret lyddesign til bl.a. Trail of the Collector ( http://trailofthecollector.dk/ ) og Don Q, King of the Mill ( http://themillkill.com/ ). Begge spil er lavet i den fremragende, danske game engine Unity, som man også kan udvikle til iPhone i. Så det jeg glæder mig mest til, er selv at komme igang med audio-, game- og oplevelsesdesign på den. iPhonens hardware, med de mange sensorer og integrationen med iOS virker til at have uanet potential i retning af gameapps og mere syrede oplevelsesapps. Med mikrofoninput, gyroskop, accelerometer og så videre, er der bare med at komme igang med skabe twistede spil og de helt vilde, ude-af-boksen apps!