I gamle dage var Jubii blandt danskernes foretrukne vejvisere og et af de oftest brugte søgeværktøjer på det såkaldte internet.
Den position har selskabet ikke helt i dag. Portal-profilen har Jubii bibeholdt, men fra i dag er søge-ambitioner endegyldigt lagt på hylden, og Jubii har i stedet skrevet kontrakt med et andet firma, der er kendt i søgebranchen, Google.
"På det nye Jubii.dk behøver man ikke klikke væk eller åbne et nyt browservindue for at tjekke sin Facebook-konto, se en YouTube-video eller dagens vejrudsigt, få de seneste nyheder, søge job eller gå på jagt efter de bedste priser på bil, bolig, rejser og et væld af andre varer. Det hele er integreret på vores nye site," forklarer adm. direktør Henrik Busch fra Jubii A/S.
Jubii har en del af hente i forhold til tidligere brugertal. Ifølge FDIM gik portalen fra en niende-plads på listen over de mest besøgte danske sites i august 2007 til 14.pladsen i samme måned sidste år. I august 2009 er Jubii røget helt ned på en 17.plads. I samme periode er brugertallet faldet fra 1,1 million (i 2007) til 0,58 og senest 0,5 million unikke brugere.
Den nye ledelse er dog fortrøstningsfuld:
"Med relanceringen byder Jubii A/S velkommen til en række nye samarbejdspartnere på indholdssiden: QXL, Boliga, BilZonen, Momondo, DR og Pricerunner. Nyt er også en samlet oversigt over de ti mest populære internetsøgninger, de mest læste nyheder fra indholdsleverandører som Ekstra Bladet, Berlingske og B.T., vejrudsigt, horoskop, dagens tv-program, gallerier og mere. Og der er flere partnerskaber på vej. Det her er kun første skridt på vejen til et nyt og endnu stærkere Jubii," siger den optimistiske Jubii-direktør.