Den danskejede Internet-jobformidler, JobMatch A/S, har offentliggjort en samarbejdsaftale med den store norske mediekoncern, A-pressen, om stillingsannoncering via Internet i Norge. Samarbejdet er etableret via den danske jobformidlers norske selskab, JobMatch Norge.
Direktør Jan Bergh fra den kun to år gamle vækstvirksomhed JobMatch A/S ser store fremtidsperspektiver i den strategiske Internetalliance, der er første skridt til eksport af JobMatch-systemet til en lang række af udenlandske markeder.
- Sammensmeltningen af vores unikke teknologi og A-pressens indgående markedskendskab stiller det nye samarbejde meget stærkt i konkurrencen om det norske jobmarked. Ved koblingen mellem JobMatch's brugervenlige og teknologisk avancerede database og annonceaktiviteterne i en lang række af de norske medier bliver vi førende inden for Internet-jobformidling i Norge, spår direktøren forventningsfuldt.
Og A-pressen er en storspiller på det norske mediemarked. Foruden sine ejerinteresser i 118 selskaber - heriblandt 44 aviser og en række af trykkerier, TV-selskaber og multimedievirksomheder - er mediegiganten desuden storaktionær i den kommercielle norske TV-kanal TV2, hvor A-pressen tegner sig for 33,2 procent af aktierne. Jan Bergh vil ikke sætte tal på de økonomiske forventninger til samarbejdet, men siger dog, at parterne budgetterer med et anseeligt millionbeløb.
På det danske marked har JobMatch A/S allerede en tilsvarende alliance om jobformidling med flere mediepartnere, bl.a. Politiken, der anvender JobMatch-databasen som underlag for dagbladets jobformidlingsservice POLJOB.