Interessen for Zitechs mediecenter har været stor. Men hvornår det kan leveres, er uklart. Kunder har ventet i et halvt år, men kan stadig ikke få noget svar. Til gengæld kommer der en pressemeddelelse om 14 dage.
I september sidste år lancerede Zitech sit Media Center #1. Men i april i år fjernede Zitech produktet fra sit katalog, simpelthen fordi de havde for travlt med at levere de forudbestilte eksemplarer. Der er ifølge Zitech konstant leverance, men mange kunder har nu ventet i et halvt år og kan altså ikke få svar på, hvornår den kommer.
»Det skyldes simpelthen, at vi har lagt produktionen over i et helt nyt selskab, men der kommer en pressemeddelelse om 14 dage,« siger marketingchef Jacob Ringgaard fra Zitech til ComON.
Han vil dog ikke løfte sløret for, præcist hvornår de næste kunder får kunder deres mediacenter. Kunderne har forudbestilt, men ikke betalt for det. Alligevel venter mange, fordi Zitechs mediecenter er specielt i forhold til andre på markedet. Blandt andet har det indbygget forstærker, og ingen blæserstøj, da konstruktionen af kabinettet køler maskinen passivt.
Men når kunderne ringer til Zitech, kan de ikke få svar på, hvad status er på ordren.
»De ved faktisk ingenting. De kan ikke sige hvornår, og om, det overhovedet kommer,« siger en af kunderne til ComON. Han er også brændt varm på det nye mediecenter, men føler, at han har fået den kolde skulder af Zitech.
»Jeg vil sådan set gerne have det her mediecenter. Jeg synes bare, det er dårlig service, at jeg ikke kan få noget klart svar,« siger han til ComON. Men han har også en anden bekymring.
»En maskine til 20.000 kroner risikerer jo at være ret forældet efter et halvt års ventetid,« siger han.
Årsagen kan ifølge marketingchef Jacob Ringgaard fra Zitech være, at sælgerne i butikken ikke har var klar over, at produktionen skulle lægges om. Men han afviser, at det er dårlig intern kommunikation.
»De har altså fået besked nu,« siger han, men kan ikke forklare, hvorfor kunderne ikke får besked, når de henvender sig til enten en Zitech-butik eller hovedkontoret.
»Tro mig, alle skal nok få deres mediecenter. Men de får også svar om 14 dage, i forbindelse med den pressemeddelelse, vi sender ud,« siger han.
Men han vil ikke løfte sløret for, hvad der præcist står i pressemeddelelsen.
»Men der er godt nyt til kunderne,« beroliger Jacob Ringgaard.