Derfor crasher lufthavne og it-systemer:Opdatering fra Crowdstrike har ramt Microsofts systemer i hele verden

Spam er en profitabel forretning

Spam er et af internettets største irritationsmomenter, og man kunne derfor foranlediges til at tro, at spam er uden effekt på modtagerne. Men det er ikke tilfældet - tværtimod er spam-reklamer særdeles indbringende.

Både private internetbrugere og virksomheder betragter uønsket reklame som et af internettets største irritationsmomenter, og gør en stor indsats for at forhindre det i at nå modtageren.

Derfor er det logisk at konkludere, at spam og anden uønsket internetreklame ikke kan have nogen effekt på modtagerne, der jo gør alt for at undgå reklamen.

Undersøgelser viser imidlertid, at spammere har en meget god grund til fortsat at satse på reklamer for piller og porno. Spam er nemlig en særdeles indbringende indtægtskilde, skriver amerikanske Wired.

I modsætning til papirforsendelser er der ingen eller kun få omkostninger forbundet med udsendelse af millioner af spam-mails. Det indebærer, at kunderne ikke skal købe ret meget, før spammernes udgifter dækkes.

Ved papirforsendelser skal annoncøren være heldig, hvis 2 procent af modtagerne vælger at købe de produkter, der reklameres for. Ved spamforsendelser med en million modtagere, der reklamerer for et produkt til 20 dollars, kræves, at 0,1 procent vælger at købe produktet for at opnå en indtjening på 20.000 dollars.

Ifølge en undersøgelse udformet af Direct Marketing Association brugte forbrugerne i 2003 omkring 32 milliarder dollars på produkter, som de havde fået kendskab til via reklamer på internettet.

Mens spam er en indbringende kilde for spammerne, er det en kendt sag, at spam har store omkostninger for det omgivende samfund. Over 60 procent af samtlige e-mail-forsendelser var spam i 2003, og tallet stiger støt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere