Microsoft Excel indeholder en simpel kommentarfunktion, der gør det muligt at indsætte kommentarer på celleniveau i dit regneark. Du har dog ikke de samme muligheder for at spore ændringer, som du har i Word.
Opret en ny kommentar
Du kan enten markere den celle, du ønsker at indsætte kommentaren i og derefter vælge Gennemse-fanen | Ny kommentar, eller højreklikke i cellen og vælge Indsæt kommentar i genvejsmenuen.
Så åbnes en lille gul rude, der ligner en Post-it-lap, hvor du kan indskrive din kommentar. Excel indsætter automatisk dit brugernavn, så andre, der åbner regnearket, kan se, hvem der har skrevet kommentaren.
Læs kommentarer
Er der en lille, rød trekant i det øverste højre hjørne af en celle, er der nogen, der har indsat en kommentar i cellen. Hold musemarkøren hen over den røde trekant, så åbnes kommentaren som et skærmtip.
Rediger kommentarer
Vil du redigere kommentaren, markerer du cellen, der indeholder den kommentar, du vil redigere, og vælger Gennemse-fanen | Rediger kommentar-knappen.
Gennemgå alle kommentarer
Du kan gennemgå alle kommentarer i regnearket ved at klikke på Gennemse-fanen og klikke på Næste- eller Forrige-knappen. Så springer du automatisk til den næste eller forrige kommentar i regnearket.
Kopier kommentaren med, når du kopierer en celle
Du kan kopiere kommentaren i en celle med, når du kopierer cellen. Start med at markere cellen eller celleområdet og tryk Ctrl+C, som du plejer.
Når du indsætter kopien et andet sted i regnearket eller i et andet regneark, højreklikker du i den celle, hvor du vil indsætte den kopierede celle, eller hvor det kopierede celleområde skal starte, og vælger derefter Indsæt speciel | Sæt ind i genvejsmenuen.
Slet kommentar
Du kan slette en kommentar ved at markere den celle, kommentaren befinder sig i, og vælge Gennemse-fanen | Slet kommentar.