Jeff Weiner, der er administrerende direktør for det sociale netværk LinkedIn, tror ikke, at Google+ bliver en reel konkurrent.
I et interview anerkender han, at Google bliver nødt til at satse mere på det sociale, men LinkedIn-chefen tvivler på, at Google+ bliver en sucess. Det skriver Business Insider.
"Ingen har tid," siger Jeff Weiner.
Han påpeger, at folk ikke kan bruge flere forskellige sociale medier på samme tid, mens andre medier som for eksempel tv bedre kan eksistere sammen med de sociale netværk.
"Du ser ikke folk, der bruger Twitter, mens de bruger Facebook, eller bruger Facebook, mens de bruger LinkedIn," uddyber han ifølge Business Insider.
Alle roller er optaget
Jeff Weiner forklarer, at han ikke kan se, hvor Google+ skal passe ind. Folk bruger LinkedIn til sit professionelle liv, Facebook til familie og venner og Twitter til at udsende tanker til et publikum.
"Nu kommer de så med Google+, så hvor skal jeg bruge min fritid? Jeg har ikke mere tid," siger direktøren ifølge erhvervsmediet.
LinkedIn-bossen har muligvis ret i, at der med tre store sociale netværk dårligt er plads til flere. Googles styrke kan dog være, at Google+ i realiteten er bygget til at erstatte funktionaliteten for alle tre.
Hvem, tror du, vinder kampen?