De danske mobilkunder hos Telenor har i årets første halvår oplevet to alvorlige nedbrud.
Det største af de to nedbrud fandt sted klokken 13 fredag den 10. juni op til pinsen.
Her blev to millioner danske Telenor-kunder lammet af det enorme nedbrud, som skyldtes tekniske problemer hos Telenor i Norge.
Problemet var det samme i Norge, hvor Telenor som landets største teleselskab sendte tre millioner norske mobilkunder i sort.
Derfor valgte Telenor i Norge at undlade at taksere de norske mobilkunder i tidsrummet fredag den 10. juni til og med mandag den 13. juni.
Regningen for den gratis mobilsnak er nu gjort op, og den lyder på 95 millioner kroner, skriver dagensit.no.
Den vil fremgå af det regnskab for årets andet kvartal, som Telenor fremlægger på torsdag.
En dråbe i havet
Men det er blot en lille post i Telenors regnskab, lyder det fra en analytiker.
"Summen er bare peanuts, når Telenor har en årlig omsætning på 100 milliarder," siger teleanalytiker Tore A. Tønseth i Argo Securities til NTB ifølge dagensit.no.
Kvartalsregnskabet vil afsløre, om nogen kunder har valgt at forlade Telenor efter det store nedbrud.
Computerworld har i en række artikler skrevet om gigantnedbruddet, der ramte Telenor-kunderne.
Læs også:
Nyt nedbrud rammer Telenors mobilnet
Her er grunden til Telenors kæmpe-nedbrud
Telenor beklager og beklager efter to gigant-nedbrud