Artikel top billede

Sitecore på partnerjagt i USA

Sitecore er taget til Microsoft Partner Conference med nyt syn på kundehåndtering og cloud computing. Mød danskerne med amerikansk succes her.

Læs også: Otte firmaer blandt Europas bedste

LOS ANGELES: De lyser op. Både på markedet, men også når man går rundt på 2011-udgaven af Microsoft Partner Conference, som har været i gang siden mandag og slutte torsdag.

Rundt om halsen på alle 15.000 deltagere hænger en snor med Sitecores navn og logo. Og inde i konferencens udstillingshal har Sitecore en af de største partnerstande.

Det er femte år i træk, at direktøren for Sitecore USA, Inc Bjarne K. Hansen sammen med en gruppe sælgere har stillet standen op på Microsofts partnerkonference. Men nu skal standen også på pension; ikke fordi Sitecore vil holde op med at komme, men fordi standen trænger til en erstatning, som kan give en ny vinkel på Sitecore.

En ny vinkel på CMS

En ny vinkel er også opskriften på den succes, som Sitecore oplever. En succes med solidt fodfæste i USA, men som også er godt på vej til at sprede sig i Europa og Japan.

I et lille mødelokale med glasvægge ud til udstillingen i Los Angeles Convention Center sidder Bjarne K. Hansen og Sitcores COO Kim Elsass og fortæller historien. De bruger partnerkonferencen til skabe synlighed, skaffe nye partnere og efteruddanne medarbejderne.

Det danske softwarehus er godt i gang med at give content management en helt ny vinkel. En vinkel som har gjort det meget nemmere at få foden indenfor i selv meget store virksomheder.

Fastholder kunder

"Vi kalder det customer engagement platform. Hvor virksomheder tidligere havde et website som et slags visitkort eller katalog, så er det nu en proces der handler om at fastholde kunder og udnytte internettets muligheder til det"

Dermed er design og indholdsproduktion ikke længere det centrale i opbygningen af websites. Med Sitecores customer engagement platform er etableringen af et fastholdelses workflow omkring kunden afgørende.

I workflowet integreres de handlinger som skal til, hvis en kunde for eksempel ikke har gennemført et køb. Det kan være alt fra at vise  et nyt banner eller nogle nye funktioner på sitet til at sende en email og måske endda sætte et call center i gang med at tage over.

LEGO, Loreal og Nestle

Integration med CRM og ERP

"Det betyder at der skal laves integration med CRM og ERP, når man bygger websitet op. Til gengæld får man en løsning som kan optimeres til at fasthold brugene og dermed er langt vigtigere for forretningen," siger Kim Elsass.

"Mange kunder kigger på Sitecore fordi de mener, at de har brug for et CMS til deres website. Men når vi så først har fortalt dem om customer engagement platformen, så får vi en helt anden dialog," siger Kim Elsass.

Blandt kunderne er navne som LEGO, Loreal og Nestlé. Mange af de store firmaer kunder i USA, fordi det er der virksomhedernes interaktive marketing funktion ligger, men samarbejdet udvikler sig hurtigt globalt.

Marketing er kunden

"Hovedparten af vores salg er også til marketing. Og stiller nogle helt andre krav til partnerne, som sælger Sitcores software," fortæller Bjarne K. Hansen.

"Her i USA, der sælger vi sammen med partnerne. Så vi er med til for eksempel at lave demonstrationerne, mens det er meget anderledes i for eksempel Japan," siger Bjarne K. Hansen.

Blandt de første i skyen

Sitecore og Microsoft har haft et tæt samarbejde gennem mange år. Men der er kommet endnu tættere relationer efter Sitecore som et af de første partnere begyndte at bruge Microsofts Windows Azure som del af deres forretning.

"Princippet er, at kunderne bruger Azure, når de skal køre en kampagne. Så flytter filer ud i skyerne, og når så kampagnen er slut, så lukker de ned igen. Det betyder mange opgaver på Azure gennem Sitecore-løsninger," siger Bjarne K. Hansen.

Sitecore har netop lukket bøgerne for finansåret 2010/2011. Og selvom Kim Elsass ikke vil sige noget konkret om tallene, så vil han gerne sige, at det igen har været et godt år.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere