Prodesign laver briller, danske briller. Det gør de så overbevisende, at der hvert år ryger 200.000 ordrer igennem butikken.
15 procent - eller 30.000 - af de ordrer kommer ind via Prodesigns website.
I årets løb er der med andre ord 30.000 gange, Prodesigns sælgere ikke behøver at tage telefonen for at modtage en ordre.
"Lanceringen af vores e-handelsløsning har været en stor succes. Der var ikke stor tiltro til, at det ville rykke så meget, for brillebranchen er generelt ikke langt fremme i it-skoene. Men vores løsning er enkel - det skal den også være - og den giver en fin besparelse og stor effektivitet," siger Michel Friis, it-manager i Prodesign.
Dermed bidrager it-afdelingen, der kører hjemmesiden og det bagvedliggende ERP-system, i høj grad til både at spare virksomheden penge og effektivisere hele organisationen.
ERP er rygraden
32-årige Michel Friis bruger sin arbejdsdag på at sikre, at ERP-systemet virker, som det skal, for ligesom i så mange andre virksomheder er det rygraden i organisationen, hvor opgaver, projekter og økonomi ellers ville hænge frit i luften.
"ERP-systemet er meget vigtig for driften af vores virksomhed," siger Michel Friis, som på en typisk arbejdsdag holder projektmøder med sine kolleger eller programmerer lidt.
Derudover bruger han og hans afdeling på fem mand tid på support til Prodesigns 125 brugere.
It-folkene i Prodesign har hvert deres speciale.
"I gamle dage troede vi, at alle skulle kunne alt, hvis der en dag var en, der forsvandt. I dag tror vi mere på, at man bliver ekspert inden for et område, og så må vi så finde en erstatning, hvis personen forlader os. Vi har en, der udelukkende udvikler. Vi har en med ansvar for vores server-pakke og infrastruktur; en sidder på support og et par stykker udelukkende med vores business intelligence-løsning," beretter Michel Friis.
It-afdelingen er vokset, siden Michel Friis startede for fem år siden.
Da var der kun to i it-funktionen; nu er de i alt seks.
"I gamle dage sad vi to mand og kunne alt. Det er for omfattende i dag, og vokser vi endnu mere, bliver der behov for meget mere planlægning og strategi i forhold til, hvad man vil. I dag det mere ad hoc, og det er fint, når vi ikke er større."
Ledelsen skal involveres
Men vokser virksomheden meget, ser Michel Friis sig selv som manden, der skal have ledelsen inddraget mere i it-beslutningerne.
"Jeg vil se det som min opgave at forklare ledelsen, hvordan vi får det hele til at hænge sammen it-mæssigt. Ledelsen ved ikke meget om detaljerne, så jeg er nødt til at sikre, at it-strategien følger med, for jeg er den eneste i ledelsen, der kan gøre det," siger han.
Inden han holder sommerferie, sørger han for at få lukket opgaverne. Ellers kommer de bare med ham på ferie.
"Vi kunne sidde her hele tiden, men vi er jo hele mennesker, så vi holder selvfølgelig fri i sommerferien. Men jeg vil nok kigge på vores iPad-projekt i løbet af ferien alligevel. Det er spændende."
Se alle Computerworlds artikler i serien om Danmarks vigtigste it-job her.