Computerworld News Service: Microsofts store cloud-tjeneste, BPOS, er blevet ramt af et større nedbrud, der er det seneste i en række af tekniske problemer, som har ramt tjenesten i de seneste måneder.
Tjenesten var angiveligt ramt af problemerne i mere end tre timer, hvor et netværks-problem gav problemer for især tjenestens brugere i Nordamerika.
BPOS - det står for 'business productivity Online Suite - inkluderer blandt andet onlineversioner af Exchange og SharePoint.
Tjenesten har været ramt af diverse nedbrud siden august sidste år. Det kan du læse mere om her.
Microsoft har flere gange erkendt og beklaget problemerne.
Begyndte om formiddagen
Selskabet meddeler, at problemerne begyndte om formiddagen og skyldtes et problem relateret til netværksudstyr i et datacenter.
Nedbruddet kommer på et kritisk tidspunkt, i det Microsoft i næste uge lancerer den næste version af BPOS, der har fået navnet Office 365. Det kan du læse mere om her.
"Det gør altid on, når e-mail går ned - især når e-mailen ligger i cloud'en, og kunden kun har begrænset eller ingen mulighed for at få det ordnet," lyder det fra Matt Cain, analytiker i Gartner.
Han peger på, at anvendelsen af cloud-applikationer altid vil indebære en risiko for kontrol-tab,.
"Man bliver som kunde nødt til at acceptere, at man ikke kan være oppe at køre hele tiden," siger han.
Læs også