Artikel top billede

Download: Microsoft Office og Google Docs i skøn forening

Med dette gratis add-in til Microsoft Office kan du synkronisere dine dokumenter med din Google-konto, så du altid har adgang til dine dokumenter via Googles cloud-tjeneste, Google Docs. Det er gratis og hamrende smart. Prøv det her.

Download: Microsoft Office og Google Docs i skøn forening

Kontorrivalerne Microsoft og Google adskiller sig grundlæggende ved, at Microsoft Office hovedsageligt opererer på den enkelte computers harddisk, mens Google Docs er en såkaldt cloud-tjeneste og derfor opererer på en fjern server et sted "i skyen".

Google Docs gør det nemt at gemme og dele dokumenter online, men mange mener alligevel, at funktionaliteten halter lidt enkelte steder og ikke er på niveau med Microsofts stolte og erfarne ganger af en kontorpakke.

Det giver derfor god mening at parre Microsoft og Googles bud på kontorpakker, og det er netop, hvad du kan gøre, hvis du installerer Google Cloud Connect ind i Office-installationen på din pc.

Google har udgivet dette gratis add-in til Office, der er kompatibelt med 2003-, 2007- og 2010-udgaverne. Det kræver desuden, at Windows XP, Vista eller 7 har Microsoft .NET Framework 2.0 installeret, at du har en Google-konto og en aktiv internetforbindelse.

Med Google Cloud Connect får du en værktøjslinje i Office, der gør det muligt at gemme dine dokumenter på Google Docs. Du skal blot blot klikke på 'Sync'-knappen, hvorefter det smarte add-in automatisk synkroniserer dokumentet med den version, der figurerer i skyen, hver gang du gemmer dokumentet i Office. Du kan naturligvis finjustere synkroniseringsindstillingerne efter smag og behag.

Google Cloud Connect gør det også nemt at dele et dokument med andre. Når du klikker på 'Share'-knappen, dukker en dialogboks op, som gør det muligt.

Små begrænsninger

Dette add-in har enkelte begrænsninger; det er eksempelvis ikke muligt at benytte flere Google-konti på samme tid, og du kan ikke åbne et dokument, der er lagret på Google Docs, direkte inde fra Office.

Men kan du acceptere de små begrænsninger, er der tale om et genialt add-in, der vil være nyttigt og værdifuldt for mange.

Kom i gang med Google Cloud Connect her.

Læs også:
Stortest: Office 2010, Open Office og Google Apps

Hvis du vil vide mere om Googles add-in, før du installerer, kan du tjekke YouTube-videoen herunder:




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere