BREAKINGKathrine Forsberg stopper som CEO i Atea

Artikel top billede

Download: Microsoft Office og Google Docs i skøn forening

Med dette gratis add-in til Microsoft Office kan du synkronisere dine dokumenter med din Google-konto, så du altid har adgang til dine dokumenter via Googles cloud-tjeneste, Google Docs. Det er gratis og hamrende smart. Prøv det her.

Download: Microsoft Office og Google Docs i skøn forening

Kontorrivalerne Microsoft og Google adskiller sig grundlæggende ved, at Microsoft Office hovedsageligt opererer på den enkelte computers harddisk, mens Google Docs er en såkaldt cloud-tjeneste og derfor opererer på en fjern server et sted "i skyen".

Google Docs gør det nemt at gemme og dele dokumenter online, men mange mener alligevel, at funktionaliteten halter lidt enkelte steder og ikke er på niveau med Microsofts stolte og erfarne ganger af en kontorpakke.

Det giver derfor god mening at parre Microsoft og Googles bud på kontorpakker, og det er netop, hvad du kan gøre, hvis du installerer Google Cloud Connect ind i Office-installationen på din pc.

Google har udgivet dette gratis add-in til Office, der er kompatibelt med 2003-, 2007- og 2010-udgaverne. Det kræver desuden, at Windows XP, Vista eller 7 har Microsoft .NET Framework 2.0 installeret, at du har en Google-konto og en aktiv internetforbindelse.

Med Google Cloud Connect får du en værktøjslinje i Office, der gør det muligt at gemme dine dokumenter på Google Docs. Du skal blot blot klikke på 'Sync'-knappen, hvorefter det smarte add-in automatisk synkroniserer dokumentet med den version, der figurerer i skyen, hver gang du gemmer dokumentet i Office. Du kan naturligvis finjustere synkroniseringsindstillingerne efter smag og behag.

Google Cloud Connect gør det også nemt at dele et dokument med andre. Når du klikker på 'Share'-knappen, dukker en dialogboks op, som gør det muligt.

Små begrænsninger

Dette add-in har enkelte begrænsninger; det er eksempelvis ikke muligt at benytte flere Google-konti på samme tid, og du kan ikke åbne et dokument, der er lagret på Google Docs, direkte inde fra Office.

Men kan du acceptere de små begrænsninger, er der tale om et genialt add-in, der vil være nyttigt og værdifuldt for mange.

Kom i gang med Google Cloud Connect her.

Læs også:
Stortest: Office 2010, Open Office og Google Apps

Hvis du vil vide mere om Googles add-in, før du installerer, kan du tjekke YouTube-videoen herunder:




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. marts 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren