Artikel top billede

Sådan kan I arbejde sammen i Google Docs

Google Docs tilføjer ny diskussions-feature, der gør det webbaserede tekstbehandlingsprogram endnu mere attraktivt som samarbejdsplatform.

Google forhøjer indsatsen om at levere det bedst egnede tekstbehandlingsprogram til samarbejde mellem geografisk adskilte skribenter.

Det sker med introduktionen af en ny kommentar-funktion, der giver mulighed for at diskutere indholdet af et dokument online uden at skrive i selve dokumentet. 

Kommentar-tråd om indhold

Den nye chatlignende feature i Google Docs viser en knap mærket "Discussion" øverst til højre. Når du trykker på knappen, åbnes der et vindue, hvor du og dine kollegaer kan udveksle kommentarer om dokumentet I er ved at udarbejde. Når du tilføjer en kommentar, bliver kommentaren tidsstemplet og kommentatorens navn samt billede knyttes til kommentaren.

Kommentar-funktionen giver mulighed for personer med adgang til dokumentet at kommentere i en separat kommentar-tråd til dokumentet.

Førhen kunne man lave fodnoter til en eventuel diskussion af indhold, men med den nye kommentar-funktion udskilles kommentarerne i en "diskussions"-tråd. På den måde adskilles diskussionen om dokumentets indhold fra selve dokumentet.

Den nye feature, som Google beskriver nærmere her, er indtil videre kun tilgængelig for nyoprettede dokumenter. Har du eksisterende dokumenter liggende, vil det ikke være muligt at oprette en kommentar-tråd til dem.

Mail tilsendes ved nye kommentarer

Når der bliver oprettet nye kommentarer eller svaret på en kommentar, kan du sætte Google op til at sende dig en mail, så du med det samme bliver opmærksom på, at der er sket noget nyt. 

Google Docs konkurrerer med især Microsoft, der sidder tungt på kontorpakke-markedet med sin kontor-suite Microsoft Office.
Microsoft har også en webbaseret kontor-suite i form af Microsoft Office Web Apps.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis