Computerworld News Service: Den eksplosion på det mobile applikationsmarked, som blev skudt i gang med iPhone, "kradser kun i overfladen af det, der snart kommer til at ske", vurderer analysehuset Forrester.
Forretninger bliver nødt til at overveje at ansætte en mobility-chef, der kan håndtere udviklingen, siger virksomheden.
Ifølge Forresters rapport "Mobile App Internet Recasts The Software And Services Landscape" vil markedet for mobile applikationer udvide sig kraftigt på grund af en ny innovationsbølge, der vil finde sted i løbet af de kommende fem år.
Analysehuset siger, at det voksende og foranderlige app-marked vil få glæde af cloud-baserede services, smart computing og maskiner og enheder, der først for nylig er blevet koblet til nettet, som for eksempel biler, køkkenredskaber og underholdningssystemer.
Mens Forrester vurderer, at omsætningen fra betalte applikationer til smartphones og tablet-pc'er endte på 9,37 milliarder kroner på verdensbasis i 2010, så vil de såkaldte "intelligence anywhere"-applikationer resultere i en samlet vækstrate (CAGR) på 82 procent frem til 2015.
Forrester mener, at grænsen mellem forretning og forbrugere, som er blevet mindre siden indførslen af pc'er, fuldstændig vil forsvinde på grund af markedet for apps.
Med den udvikling kommer mobility-chefen, der får ansvar for at håndtere applikationer, der spænder fra call-centret over kundeservice, marketing og e-handel til it.
Oversat af Marie Dyekjær Eriksen