Når talen falder på det såkaldte Unified Communication, er det ofte løsninger, der er målrettet - og prissat - til store virksomheder.
Men sådan behøver det ikke at være, mener Siemens, der derfor lancerer en Unified Communications-løsning specifikt rettet mod mindre virksomheder.
Det giver mulighed for at samle al din kommunikation som mobiltelefoni, fastnet-telefoni, chat, email og voicemail på ét sted.
Unified communications integrerer forskellige kommunikationskanaler som telefoni, mail og chat, så du får et bedre overblik over, hvem der har forsøgt at kontakte dig, og hvordan du bedst kommer i kontakt med dine kolleger, hvor de nu end befinder sig.
Læs mere om Unified Communication her.
Få din egen telefoncentral
Der er i dag en række mindre virksomheder, der anvender Siemens' kommunikationsplatform - eller moderne telefoncentral - HiPath 3000.
De kan nu udbygge den eksisterende kommunikationsplatform med den nye OpenScape Office HX.
OpenScape Office HX er en Unified Communications-løsning, specielt designet til små og mellemstore virksomheder, der giver eksisterende HiPath 3000 kunder mulighed for at udnytte deres nuværende investering i HiPath 3000. Samtidig får brugerne de nye funktioner som muligheden for at se, om en kollega er til stede, chat, voicemail og automatisk flytning af samtaler mellem fastnet og mobilnet.
Hvis I eksempelvis anvender Microsoft Outlook i jeres virksomhed, er der mulighed for at integrere det med Siemens' løsning, så telefonopkald, telefonkonferencer og aflytning af telefonbeskeder kan ske fra Outlook. Se videoen nedenfor.