Opdateret: Udviklingen af Odense Kommunes nye medarbejderportal har været i EU-udbud, og kontrakten blev vundet af det fynske it-hus Oxygen Software.
Ordren, der har en værdi af omkring 1,6 millioner kroner, blev vundet i konkurrence med IBM, Pentia, Netcompany, Webtop og KMD i samarbejde med det digitale designbureau 1508.
Vi skrev i den oprindelige artikel, at Intranote også var med i kampen om Odense-ordren, men det var ikke helt korrekt.
"Vi har knap 30 procent af det kommunale marked for intranet og var også indbudt hos Odense Kommune, men vi valgte ikke at byde på udbuddet," oplyser Intranotes direktør Søren Rust Nielsen.
Medarbejderportalen er Odense Kommunes nye intranet. Her finder medarbejderne alle interne informationer og kan samarbejde i elektroniske grupperum.
Portalen er baseret på Sitecore Intranet og skal blandt andet sikre adgang til og integration med kommunens mere end 500 forskellige it-systemer.
"Vi modtog et konkurrencedygtigt tilbud fra Oxygen Software", udtaler Kim Malchau, Odense Kommunes projektleder på medarbejderportalen.
Kendt leverandør
Oxygen Software sørger i forvejen også for teknikken bag Odense Kommunes hjemmeside.
Alle Odense Kommunes 18.000 medarbejdere skal have adgang til portalen. De medarbejdere, som ikke til daglig arbejder ved en computer, kan bruge NemID til at identificere sig, mens de administrative medarbejdere, som i forvejen er logget Odense Kommunes netværk, automatisk logges på.