Artikel top billede

Danskerne er vildt utilfredse med telebutikkerne

I ny kundetilfredsheds-undersøgelse er TDC, Telia og Telenor bundskrabere kun overgået af Biva.

De danske teleselskabers butikker klarer sig ikke godt i en ny kundetilfredsheds-undersøgelse lavet af Interresearch.

Telia, Telenor og TDC klarer sig dårligst blandt de mere end 70 danske detailhandelskæder. Kun overgået af Biva.

Hos Telia og Telenor er det næsten hver femte kunde, der erklærer sig utilfreds, mens det hos TDC er hele 14 procent.

Undersøgelsen er lavet blandt kunder, der indenfor den seneste uge har været i en af de pågældende butikker.

Interresearch har dog ikke undersøgt, hvad det er, der gør kunderne utilfredse, men Jesper Thor Callesen, som er salgskonsulent hos Interressearch forklarer, at teleselskaberne er lidt anderledes end de andre butikker.

"Vi har jo spurgt til deres tilfredshed efter at have været i butikken, men med teleselskaberne er folk nok tilbøjelige til ikke kun at fokusere på oplevelsen i butikken, men brandet som helhed," forklarer han.

Derfor kan for eksempel spille ind, hvis kunderne tidligere har prøvet at stå i kø i lang tid på en af teleselskabets support-telefoner eller har fået uigennemskuelige telefonregninger.

To ting som teleselskaberne tidligere har været kritiseret for.

"Det kan føre til, at kunden allerede er lidt halvsur, når han kommer ind i butikken," siger Jesper Thor Callesen. 

Flere end 5.000 danskere i alderen 18-70 år har deltaget i undersøgelsen. Kæderne, der klarer sig bedst, er blandt andre Irma, Boghandleren og Profil Optik.

Læs også: Så lav er din tillid til de danske teleselskaber




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere