De danske teleselskabers butikker klarer sig ikke godt i en ny kundetilfredsheds-undersøgelse lavet af Interresearch.
Telia, Telenor og TDC klarer sig dårligst blandt de mere end 70 danske detailhandelskæder. Kun overgået af Biva.
Hos Telia og Telenor er det næsten hver femte kunde, der erklærer sig utilfreds, mens det hos TDC er hele 14 procent.
Undersøgelsen er lavet blandt kunder, der indenfor den seneste uge har været i en af de pågældende butikker.
Interresearch har dog ikke undersøgt, hvad det er, der gør kunderne utilfredse, men Jesper Thor Callesen, som er salgskonsulent hos Interressearch forklarer, at teleselskaberne er lidt anderledes end de andre butikker.
"Vi har jo spurgt til deres tilfredshed efter at have været i butikken, men med teleselskaberne er folk nok tilbøjelige til ikke kun at fokusere på oplevelsen i butikken, men brandet som helhed," forklarer han.
Derfor kan for eksempel spille ind, hvis kunderne tidligere har prøvet at stå i kø i lang tid på en af teleselskabets support-telefoner eller har fået uigennemskuelige telefonregninger.
To ting som teleselskaberne tidligere har været kritiseret for.
"Det kan føre til, at kunden allerede er lidt halvsur, når han kommer ind i butikken," siger Jesper Thor Callesen.
Flere end 5.000 danskere i alderen 18-70 år har deltaget i undersøgelsen. Kæderne, der klarer sig bedst, er blandt andre Irma, Boghandleren og Profil Optik.