Danske softwarehuse med Dynamics-løsninger og internationale ambitioner kan i København få hjælp til at indfri ambitionerne.
TBK Consult har etableret et internationalt kompetencecenter, der skal bistå softwarevirksomheder med løsninger, der aer baseret på Microsoft Dynamics, med at tjene penge uden for landets grænser.
Det globale økosystem af softwarehuse, der udvikler løsninger ovenpå Microsoft Dynamics, omfatter mange tusinde virksomheder. Tilsammen har disse virksomheder ifølge TBK mere end en kvart million kunder verden over.
Den fælles udfordring er vækst. I dag er kun en lille håndfuld Microsoft Dynamics-softwarehuse repræsenteret internationalt. Langt de fleste Micro-soft-partnere er små og mellemstore virksomheder med et begrænset vækstpotentiale.
Direktør Hans Peter Bech, som er initiativtager til centeret, fortæller, at TBK Consult allerede arbejder med mange af Microsofts partnere verden over på projekter, der skal give en bedre international markedsbearbejdning.
"Det er derfor oplagt at systematisere dette arbejde i et egentligt kompetencecenter," siger han.
Godt initiativ siger Microsoft
TBK netværket gør det muligt for Microsoft Dynamics-partnere at komme ud internationalt i Europa såvel som i USA og Microsoft anerkender initiativet.
Som eksempel på en kunde nævner TBK EG (tidligere EDB Gruppen). Med 4.000 kunder og omtrent 850 medarbejdere er EG en af de store leverandører af it-infrastruktur, ERP-løsninger og tilhørende konsulentbistand på det skandinaviske marked.
"Vi benytter TBK Consult til analyse af nye markeder, identifikation af potentielle partnere samt til generel bistand vedrørende forholdene på de markeder, vi kigger nærmere på," udtaler Leif Westergaard, administrerende direktør, EG A/S.
Microsoft Dynamics kompetencecenteret er det fjerde, som TBK Consult har etableret de senere år.